Veelgestelde vragen

Heeft u een vraag? Kijk dan of uw vraag in onderstaande lijst voor komt. Dit zijn de meest gestelde vragen. Misschien heeft u dan al direct een antwoord op uw vraag! Mocht uw vraag niet in deze lijst staan, neem dan gerust contact op met onze klantenservice: 075 640 79 73 of via info@sidebar.nl.

Algemene Sidebar.nl informatie

Wie kan bij Sidebar.nl producten kopen?

Sidebar.nl is er voor bedrijven. Beschikt u over een geldig KvK-nummer of over een geldig BTW-/VAT-nummer? Dan zijn wij u graag van dienst!

Hoe en wanneer is Sidebar.nl bereikbaar?

Maandag tot en met vrijdag zijn wij tijdens kantoortijden telefonisch bereikbaar. Voor specifieke vragen kunt u een e-mail sturen naar info@sidebar.nl. Binnen 24 uur een reactie!

Welke afmetingen heeft mijn auto?

De lengte- en hoogtematen van je bestelbus zijn vaak lastig te bepalen. Om u te helpen staat er een afbeelding met herkenningspunten bij de geselecteerde bedrijfswagen. Hulp nodig met het bepalen van de lengte en hoogte van uw bestelauto? Neem dan even contact op met de klantenservice van Sidebar.nl.

Hoe kan ik zien of het mijn auto is?

Bij de kentekencheck kunt u terugvinden welke auto u heeft. Maar let op, controleer dit met de afbeelding dat op de website staat. Het kan namelijk voorkomen dat het bouwjaar van de auto niet overeenkomt met het bouwjaar op onze website.

Betaalmethoden

Op welke manieren kan ik betalen?

Bij sidebar.nl kunt u onder andere betalen met:

  • Ideal
  • Creditcard
  • Overboeking
  • Bancontact
Hoe controleer ik of mijn betaling is aangekomen?

Wanneer u een bestelling betaalt heeft dan ontvangt u automatisch een orderbevestiging. Mocht u geen orderbevestiging ontvangen hebben, neem dan even contact op met de klantenservice.

Ik wil graag bestellen

Ik wil graag meerdere producten in één keer bestellen, ontvang ik dan nog korting?

Vanaf een bestelling van meer dan tien stuks (ongeacht van het product) kunnen wij u een staffelkorting bieden. Neem even contact op met onze klantenservice, zodat u een offerte op maat ontvangt.

Is het mogelijk om een apart aflever- en factuuradres op te geven?

Uiteraard is het mogelijk om een ander leveradres op te geven voor de sidebar.nl producten.

Wat gebeurt er als ik niet aanwezig ben als mijn spullen geleverd worden?

Dat komt wel eens voor. Geen probleem, de transporteur laat een brief voor u achter met de contactgegevens om een nieuw transportmoment in te plannen. Wanneer de transporteur niets van u hoort, worden uw Sidebar.nl producten de volgende werkdag aangeboden.

Kan ik mijn bestelde Sidebar.nl producten afhalen?

Helaas is het (nog) niet mogelijk om de producten af te halen.

Wanneer kan ik mijn product verwachten?

Een voorradig product gaat mee met het eerstvolgende aflevermoment. De uitlevermomenten zijn in Nederland op woensdag en vrijdag. Wanneer een product niet voorradig is, zullen wij u daarover informeren.

Hoe hoog zijn de verzendkosten?

Helaas zijn de verzendkosten onmisbaar bij het verzenden van (grote) pakketten (zoals imperialen, sidebars of inbraakwering). De verzendkosten:

1. Kleine pakketten: 7,50 exclusief btw (raamroosters, bumperbescherming, led lampen, laadruimte accessoires)

2. Sidebars, Allesdragers & Backbars & Kleine pakketten in combinatie met genoemde producten: 17,50 exclusief btw

3. Imperialen & bestellingen in combinatie met imperialen: 32,50 exclusief btw

Ik heb een verkeerd product besteld en ontvangen, wat nu?

Het is mogelijk om uw bestelde producten om te ruilen/retour te sturen. Graag ontvangen we de producten graag weer in originele verpakking. Een retourzending kost €30,00 netto. Nadat de order bij ons is aangekomen, zullen wij het verkeerd bestelde product volledig aan u terugbetalen.

Ik heb het product goed besteld maar het verkeerde product ontvangen, wat nu?

Ook wij maken weleens een fout. Mocht bovenstaand geval bij u voorkomen, neem dan even contact met ons op. Uiteraard rekenen wij geen retourkosten voor een verkeerde levering door Sidebar.nl.

Ik heb een vraag over een Sidebar.nl product

Ik wil mijn bus mooier maken, welke accessoires heb ik nodig?

Het ligt eraan wat uw behoefte is. Voor het vervoer van materiaal is het bijvoorbeeld erg handig om een imperiaal op uw bus te plaatsen. Zoekt u meer bescherming tegen dorpelschade of verfraaiing van uw bedrijfswagen? Dan is het wellicht handig om sidebars te plaatsen onder uw bestelauto.

Mochten wij iets niet ons assortiment hebben? Neem dan even contact op, wellicht kunnen wij u er alsnog in voorzien.

Kan ik mijn producten zelf monteren?
Wij versturen altijd een montagehandleiding mee met uw producten. Mocht u toch niet uitkomen met de bijgeleverde montagehandleiding, kunt u altijd contact opnemen met de klantenservice.
Hoe verleng ik de levensduur van mijn RVS Sidebar producten?

Helaas hebben wij weleens te maken met verschillende weersomstandigheden. De verschillende invloeden van het klimaat werken niet mee met de RVS sidebars. Helaas bestaat de mogelijkheid dat RVS gaat roesten. Wij raden aan om de producten te onderhouden voor een gegarandeerd langere levensduur. Met Metal Polish of een fijne schuurpasta is de roest makkelijk weg  te poetsen.  

Hoe weet ik welke Sidebar.nl producten TÜV gecertificeerd zijn?
Vele Sidebar.nl producten zijn TÜV gecertificeerd. Het gehele Q-Top assortiment is TÜV gecertificeerd. Verder zijn verschillende sidebars voorzien van een TÜV certificaat, zie hieronder voor een lijst met de certificaten voor sidebars.
  1. Citroën Jumper vanaf 2006
  2. Fiat Ducato vanaf 2006
  3. Ford Transit vanaf 2014
  4. Mercedes-Benz Sprinter vanaf 2006 t/m 2016
  5. Mercedes-Benz Vito
  6. Nissan Primastar
  7. Nissan NV400 vanaf 2010
  8. Opel Vivaro
  9. Opel Movano vanaf 2010
  10. Peugeot Boxer vanaf 2006
  11. Renault Trafic
  12. Renault Master vanaf 2010
  13. Volkswagen Caddy
  14. Volkswagen Transporter T5/T6
  15. Volkswagen Crafter vanaf 2006 t/m 2016