Veelgestelde vragen

Heeft u een vraag? Kijk dan of uw vraag in onderstaande lijst voor komt. Dit zijn de meest gestelde vragen. Misschien heeft u dan al direct een antwoord op uw vraag! Mocht uw vraag niet in deze lijst staan, neem dan gerust contact op met onze klantenservice: 075 640 79 73 of via e-mail

Algemene Sidebar.nl informatie

Wie kan bij Sidebar.nl producten kopen?

Sidebar.nl is er voor bedrijven. Beschikt u over een geldig KvK-nummer of over een geldig BTW-/VAT-nummer? Dan zijn wij u graag van dienst!

Hoe is het gesteld met mijn privacy?

Wij verwerken uw persoonsgegevens alleen t.b.v. de afhandeling van uw bestelling en om te voldoen aan wettelijke (administratieve) verplichtingen. Wij bewaren uw persoonsgegevens niet langer dan strikt noodzakelijk, om de doelen te realiseren waarvoor uw gegevens worden verzameld. Wij verkopen uw gegevens niet aan derden. Wilt u uw persoonsgegevens inzien, corrigeren of verwijderen? Stuur dan een e-mail naar persoonsgegevens@sidebar. nl. Ons volledige privacy beleid vindt u terug op de sitepagina ‘algemene voorwaarden’.

Hoe en wanneer is Sidebar.nl bereikbaar?

Onze webshop is 24/7 geopend en per e-mail en WhatsApp zijn wij altijd bereikbaar. Wij streven ernaar om dezelfde of de erop volgende werkdag een reactie te geven. Telefonisch zijn wij op werkdagen van 9.00 tot 16.00 bereikbaar. 

Welke afmetingen heeft mijn auto?

De lengte- en hoogtematen van je bestelbus zijn vaak lastig te bepalen. Om u te helpen staat er een afbeelding met herkenningspunten bij de geselecteerde bedrijfswagen. Daarnaast is er een special pagina per merk en type auto, waarop u de juiste maten kunt nakijken: Wielbasis bedrijfswagen afmeting. Lukt het niet of twijfelt u? Neem dan even contact op met de klantenservice van Sidebar.nl.

Hoe kan ik zien of het mijn auto is?

Bij de kentekencheck kunt u terugvinden welke auto u heeft. Maar let op, controleer dit met de afbeelding dat op de website staat. Het kan namelijk voorkomen dat het bouwjaar van de auto niet overeenkomt met het bouwjaar op onze website.

AVG

Onze AVG verklaring vindt u hier.

Betaalmethoden

Op welke manieren kan ik betalen?

Bij sidebar.nl kunt u onder andere betalen met:

  • Ideal
  • Creditcard
  • Paypal
  • Overboeking
  • Bancontact
Hoe controleer ik of mijn betaling is aangekomen?

Wanneer u een bestelling betaalt heeft dan ontvangt u automatisch een orderbevestiging. Mocht u geen orderbevestiging ontvangen hebben, neem dan even contact op met de klantenservice.

Ik wil graag bestellen

Ik wil graag meerdere producten in één keer bestellen, ontvang ik dan nog korting?

Vanaf een bestelling van meer dan tien stuks (ongeacht van het product) kunnen wij u een staffelkorting bieden. Neem even contact op met onze klantenservice, zodat u een offerte op maat ontvangt.

Is het mogelijk om een apart aflever- en factuuradres op te geven?

Uiteraard is het mogelijk om een ander leveradres op te geven voor de Sidebar.nl producten.

Wat gebeurt er als ik niet aanwezig ben als mijn spullen geleverd worden?

Dat komt wel eens voor. Geen probleem, de transporteur laat een brief voor u achter met de contactgegevens om een nieuw transportmoment in te plannen. Wanneer de transporteur niets van u hoort, worden uw Sidebar.nl producten de volgende werkdag aangeboden.

Kan ik mijn bestelde Sidebar.nl producten afhalen?

Helaas is het (nog) niet mogelijk om de producten af te halen.

Wanneer kan ik mijn product verwachten?

Een voorradig product gaat mee met het eerstvolgende aflevermoment. De uitlevering is in principe op woensdag en vrijdag. Wanneer een product niet voorradig is, zullen wij u daarover informeren.

Hoe hoog zijn de verzendkosten?

1. Kleine pakketten: 8,95 exclusief btw (België 12,95) (raamroosters, bumperbescherming, led lampen, laadruimte accessoires)

2. Sidebars, Imperialen, Allesdragers & Backbars & Kleine pakketten in combinatie met bovenstaande producten: 22,50 exclusief btw (België 27,50)

Ik heb een verkeerd product besteld en ontvangen, wat nu?

Het kan voor komen dat u een verkeerd product heeft besteld. Retourneren is mogelijk. Neem eerst contact op om een retourformulier te ontvangen.
Een klein pakket kan retour via PostNL. Voor grotere producten zullen wij onze vervoerder inschakelen om de producten bij u op locatie op te halen. Hier zijn kosten aan verbonden. Het ophaaltarief van o.a. sidebars, pushbars, backbars en opstappen is € 30,00 ex BTW. Het ophaaltarief voor een imperiaal bedraagt 75,-.

Wij ontvangen de producten onbeschadigd en graag in originele verpakking retour. Houdt montagemateriaal goed gescheiden van de producten (zeker bij sidebars!). Dit voorkomt krassen op het materiaal en een naheffing van polijstkosten. Nadat de order bij ons is aangekomen, zullen wij het verkeerd bestelde product volledig aan u terugbetalen. Mocht het product beschadigd retour komen en herstel is niet mogelijk? Dan behouden wij ons het recht voor om 75% van het geretourneerde artikel terug te storten. 

Ik heb het product goed besteld maar het verkeerde product ontvangen, wat nu?

Ook wij maken weleens een fout. Mocht bovenstaand geval bij u voorkomen, neem dan even contact met ons op. Uiteraard rekenen wij geen retourkosten voor een verkeerde levering door Sidebar.nl.

Ik heb een vraag over een Sidebar.nl product

Ik wil mijn bus mooier maken, welke accessoires heb ik nodig?
Het ligt er aan wat uw wens is. Voor het vervoer van materiaal is het bijvoorbeeld erg handig om een imperiaal of allesdrager op uw bus te plaatsen. Zoekt u meer bescherming tegen dorpelschade of verfraaiing van uw bedrijfswagen? Dan is het wellicht handig om sidebars te plaatsen onder uw bestelauto.

Kan ik mijn producten zelf monteren?
Bij uw aankoop zit veelal een montagehandleiding die stapsgewijs de montage toelicht. Mocht u er niet uit komen? Neem dan gewoon even contact met ons op. Stuur een mail met foto's of bel 075-6407973.
Hoe verleng ik de levensduur van mijn RVS Sidebar producten?
Wanneer u RVS producten periodiek met een natte doek schoonmaakt, verlengt u de levensduur van het product. Onder bepaalde omstandigheden is RVS echter kwetsbaar; bijvoorbeeld in een omgeving van zilte (zee)lucht of waar zich gemiddeld meer ijzerionen in de lucht bevinden (spoorlijn, metaalbewerkingsfabriek). De kans op vliegroest is dan aanwezig. Met Metal Polish is vliegroest makkelijk weg te poetsen.

Mochten wij iets niet ons assortiment hebben? Neem dan even contact op, wellicht kunnen wij u er alsnog in voorzien.